Live-Anmeldelser:
” Svøbsk Duo er også nomineret ved årets DMA Roots som Årets Rootslivenavn. Og når man har oplevet duoen Maren Hallberg og Jørgen Dickmeiss, så forstår man godt, at bandet er indstillet til prisen. De gav en meget levende og underholdende koncert for de yngste årgange, som både fik lært at synge og spille med på fiktive violiner. Med stor spilleglæde, energi og passende tålmodighed samt en levende optræden og stor musikalitet fra bandet var det en fornøjelse at se det unge publikums glæde over både at lytte, men også deltage aktivt under koncerten, hvor folkemusikken var i centrum, uanset hvilke instrumenter der blev taget i brug. ” Rootszone Per Dyrholm
” Et opfriskende band, der skaber en glad og medrivende atmosfære af fest. Orkestret er en garant for en skøn aften.” Folkmagazin
” Det klingede stemningsfuldt ud i søndags ved afslutningen af den dansk-tyske-forenings jubilæumsfest, da den danske duo Svøbsk om aftenen optrådte i Kulturbistroen ”Kunst & Bühne”. Med elegant sammensat rytme og flydende sounds begejstrede Maren Hallberg (Harmonika) og Jørgen Dickmeiss (violin, mandolin og guitar) det opstemte publikum, som var helt med. Flydende skønt i ballader, fyrig ved de hurtige dansepassager og episk fejende, når de begge sang med. Også, selvom man ikke var kyndig i det danske sprog, kom indholdet af deres sange frem, som ud over hjemve og hjertesorger igen og igen kunne fortælle om naturens og kærlighedens uudtømmelige skønhed. Historier om drømme, længsel og forviklinger. Men også om udsvævende drikkelag og hidsig jalousi: hvor andre sart stryger deres violin og guitar, piskede Svøbsk vilde folkedanse ud af deres instrumenter. Løsslupne polkaer og valse fulde af lyst. Musik, som lokkede hele landsbyer til dans og ved berusende fester lod mangen en landsby-eng bæve(gynge?). Og den stringens, der langsomt og dynamisk byggede sig op ved denne musikalske optræden, forhøjede virkningen endnu mere. Indimellem rasende hurtigt og så igen fuld af blide følelser, men hele tiden med drivende rytme gav duoen sine forfædres glade og smertefulde erfaringer – pakket ind i noder – videre til publikum. Man blev indimellem mindet om irske jigs og reels, når Dickmeiss løssluppent lader violinbuen danse og i samarbejde med sin taste-akrobatiske partner hensætter tilhørerne til pub-atmosfære. Sådan bliver folk-musik hele tiden og så igen sjovt. ” Celleche Zeitung, Rolf-Dieter Diehl
Svøbsk og Michael Møller indgik smukt ægteskab til ære for Spot Festivals gæster…
” For blot en måned siden kendte Michael Møller (moi Caprice) og de fire musikanter fra folkemusikgruppen Svøbsk kun ganske lidt til hinanden. Alligevel valgte de at takke ja, da Spot Festival, i et samarbejde med Folkemusikkens Sekretariat, udfordrede dem til at slå pjalterne sammen, som en gave til festivalens gæster. I løbet af kun en måned har de fem musikere knoklet for at kunne levere et helt nyt og unikt show på dette års Spot Festival. Og det med et yderst positivt resultat. Gennem de nykomponerede numre har Svøbsk og Michael Møller formået at parre to verdener. Med en mørk og melankolsk amerikanerinspireret lyd på den ene side og den mere glade folk på den anden, leverede de det ene fængende lydbillede efter det andet. Publikum blev tryllebundet, og i løbet af koncerten indtog flere og flere gulvet som siddeplads, mens de lod sig lokke ind i den verden, der blev bygget op på den lave scene i hjørnet. Der blev budt på instrumenter af enhver rytmisk art, i form af blandt andet fingerspillet violin, karoon, harmonika og bjælder. Alt sammen spillet af dygtige og præcise hænder. Selv de små fejlklimp, der var at finde hist og her, blandede sig ubemærket med de øvrige lyde, og gav arrangementet personlighed og charme. Mellem numrene bød Michael Møller ind med korte kommentarer, og undskyldte blandt andet, at han endnu ikke kunne teksterne i hovedet. Dette gjorde dog, som en publikummer også bemærkede, ikke så meget. For gennem sin sang var Michael Møller yderst overbevisende i sin måde at levere de små musikalske historier på. Blandt andet kunne man nærmest se bølgerne i baggrunden, da han sank sammen i den ene side af kroppen, og med vuggende bevægelser og en skrøbelig vokal leverede en sømandsvise, som var den sunget af sømanden selv. Det absolutte højdepunkt var efter publikums begejstring at dømme, da det nygifte musikalske ægteskab spillede nummeret “The Burning Waltz”. Hvert et instrument blev i dette nummer udnyttet til fulde med alt fra helt sagte og hviskende lyde, til buldrende og bragende toner spillet i et hurtigt og levende tempo. Den 35 minutter lange koncert fik hurtigt ben at gå på. Til stor ærgrelse for et yderst fornøjet publikum, der sagtens kunne være blevet hængende i den dobbelte tid. Heldigvis åbnede Michael Møller døren for, at Svøbsk og han selv måske også på et senere tidspunkt vil kunne opleves i en fælles konstellation.” Gaffa, Sara Solhøj
” Skanderborg Rådhus’ konferencesal blev omdannet til et sandt festfyrværkeri af syngende og dansende børn, da Svøbsk åbnede festivalen. Trioen fik børnene med fra første strofe og med et varieret program. ” Rootzone, Per Dyrholm
” Det tog ikke mange minutter før børnene følte sig trygge med Svøbsk. Der blev lyttet intenst til musikken og de historier, der var knyttet til den, og som blev fortalt i børnehøjde. Børnene kom tættere og tættere på scenen og musikerne. ” Jydske Vestkysten, Bert Schultz
” Danish trio Svobsk continue an impressive line of Scandinavian visitors to this event (Northern stream Festival, Edinburgh). They brought a real flavour of old Denmark in song and dance, with the Jane Birkinesque Tira Skamby’s percussion adding more contemporary but entirely sympathetic punctuation.
Dickmeiss has a very personable style, adding witty translations and a heartfelt song looking for honesty – although not too much – in love, and leading Hallberg off round the stage on a wedding dance to Skamby’s accompanying rhythm and his own harmonica playing. Being Northerners, there was darkness, too, in a beautifully expressive slow accordion tune from Hallberg and a familiar tale of two ravens whose melody and narrative they thought was Danish until they heard its Scottish cousin, The Twa Corbies. ” The Herald, by Rob Adams
” Gennemmusikalske ”Svøbsk” fremførte musikken, så vi sad helt åndeløse og bare lyttede helt intenst. Aldrig i mine livs skabte dage har jeg hørt mage. Violinen blev ført så virtuost, at man skulle tro, det var den sagnomspundne violinist Wandy Tworek. Harmonikaen blev følsomt trakteret af den kvindelige part Maren Hallberg, med en dyb sans for detaljen og på samme tid bjergtagende og livligt. “ Lokalavisen Frederishavn, Kis Kattenhøj
” Svøbsk gav en stemningsfuld koncert med alt fra gamle viser og ballader til egne kompositioner. Deres små og sjove historier smeltede sammen med de flotte og gennemarrangerede numre og blev til en intens koncertoplevelse med mange højdepunkter. En duo med så stor variation indenfor både lyd og genre er en sjældenhed, og det var en fornøjelse at opleve både Jørgen og Maren som solister. ” Folk for Folk, Anders Ringgaard, Oktober 2006
” Svøbsk blev et meget inspirerende bekendtskab for elever og lærere. Duoen fortolkede den danske folkemusiktradition med stor respekt for den saft og kraft, der er i folkemusikken, og deres meget professionelle og passionerede håndtering af de danske danse og viser udløste livlig respons fra publikum. ” Hobro gymnasieblad, Karen Bente Christiansen
” Årets første klubaften blev en succes. Svøbsk leverede en pragtfuld indsats til stor tilfredsstillelse for en fyldt klub.” Struer Folkclub
” Der var gang i de to musikere- og danserne tog godt imod deres oplæg til et varierende balprogram. Men det var ikke kun danserene, der fik sig en inspirerende aften. Det var ligeledes en fornøjelse, at lytte til de to unge musikeres afbalancerede sammenspil, at opleve dem lege med de muligheder deres respektive instrumenter kunne give dem. Harmoniske spillopperier, sensibel sang og rytmiske finter lod folkemusikken leve op til spændende unge dimensioner uden at miste jordforbindelsen. ” Bornholms Tidende, Christina D. Gornitzka
“Sorgenfri” fra 2023
” Nordmændene har Gjermund Larsen og hans trio, belgierne har Snaarmaarwaar og gruppen Siger med Hartwin Dhoore. Vi har Svøbsk, og det er bestemt heller ikke så tosset. Slet ikke når det gælder om at lade smukke, instrumentale folkemusiktoner væve sig ind i hinanden i et tæt og fabulerende samspil.
Grundstammen i Svøbsk, er Maren Hallberg Larsen på harmonika og Jørgen Dickmeiss på violin og bratsch. De mødte hinanden på Konservatoriets Folkemusiklinje i Odense, hvor de begge studerede, og nu har de været et par både privat og musikalsk i 20 år. ”Sorgenfri” markerer et jubilæum! Når man er et privat par, som kan dele lidenskaben for musikken, tænker jeg, at man har fået en helt usædvanlig gave. Det kan da også kan høres på albummet – det er tydeligt, at de kender hinanden, at de har øvet sig sammen og har gjort deres hjemmearbejde!
Albummet ”Sorgenfri” er Svøbsks sjette CD-udgivelse og indeholder 10 selvkomponerede, instrumentale skæringer i den danske spillemandsmusiks ånd. Duoen har meget demokratisk komponeret fem hver. Hallbergs numre har en blid, slavisk grundtone i sig, mens Dickmeiss’ er lidt mere kantede og jazzet-eksperimenterende.
Duoen har turneret vidt omkring: Grønland, Island, Færøerne, Canada, Finland, Polen – og selvfølgelig Musik over Præstø Fjord, hvor jeg selv har haft den glæde at lægge øren til. Min anmelderkollega, Per Dyrholm, har tidligere her på Rootszone.dk rost Svøbsk for deres aldrig svigtende store spilleglæde og energi. Det kommer også til tydeligt udtryk på ”Sorgenfri”.
”Sorgenfri” indledes med Dickmeiss’ nummer ”Torup”, der starter ganske langsomt og undervejs folder sig ud. Flere af numrene er langsomme. Det gælder f.eks. ”Hængepartiet”, som er let at holde af og kælent indsmigrende. Mit favoritnummer er nok ”Den eneste ene” af Hallberg, der ligesom de fleste øvrige numre giver sig god tid, så lytteren kan læne sig tilbage og suge de bløde toner til sig.
Det syvende nummer har fået en titel, der leder tanken hen på Tønder Festivals rabatordninger for tidlige betalere, ”Early Bird”. Det er dejligt og iørefaldende, men låner meget fra Pat Shaws ”Margarets Waltz”. Men hvad pokker – bare musikken er god, og inspiration er jo ikke af vejen! Og Svøbsk er helt bestemt gode traditionsbærere, som det er en fornøjelse at lytte til. “
Roots zone Allan E. Petersen maj 2023
” Two decades ago, Maren Hallberg Larsen and Jørgen Dickmeiss graced the stage for their inaugural public performances, introducing themselves as Svøbsk. Their enchanting melodies resonated in Greenland, Bornholm, Aarhus, and various other venues on their native isle of Funen (DK). Since then, an abundance of musical expeditions has unfolded within Svøbsk’s artistic journey, primarily encompassing their homeland, as well as extending their musical footprint across Europe, India, and Canada.
Svøbsk, in both its Duo and Quartet configurations, has embarked on a remarkable journey, encompassing the release of a remarkable array of albums and a multitude of captivating performances held annually at clubs, festivals, churches, libraries, and schools. Their melodic virtuosity has resonated across diverse landscapes, with concert tours spanning Greenland, Iceland, the Faroe Islands, Canada, Finland, Poland, Austria, Scotland, and Germany.”
Wold music central, Angel Romero, may 2023
“Den langfingrede” fra 2021
“ This is exactly what makes Svøbsk‘s music so rewarding. It’s all so damn good and well thought out and yet the music stays close to the listener. That is not only beautiful work, but it’s also great to listen to, giving you that warm folk-feeling! Den Langfingrede is another fantastic folk album where the folk splash and penetrates deep into your pores… Svøbsk plays excellent chamber folk music. Compositions with beautiful themes, nicely elaborated variations, dynamic B and C parts and beautifully sung pieces by Dickmeiss, such as Nu flyver jeg. ” Music Frames, Mattie Poels 2021
” Pladens overvejende instrumentale repertoire spænder fra det afdæmpet lyriske til det ekspressivt dynamiske, og niveauet er særdeles højt, såvel kompositorisk som arrangementsmæssigt…. Fine, iørefaldende melodier afløses af stykker med hovedvægten på dynamikken, og de varierede arrangementer underbygger og fremhæver fint de enkelte kompositioners karakter. Det trækker heller ikke ned, at musikerne kan deres metier. ” Roots zone Niels Thorlund 2021
” CD afspilleren tryller endnu engang med skønne toner fra folkemusikken. Denne gang er det Svøbsk der spiller. Der er et godt drev og drive over musikken, når Svøbsk lægger fra land. Melodierne er Svøbsk´s egne kompositioner med en tydelig reference til den danske traditionelle spillemandsmusik med den karakteristiske ”Svøbsk lyd”. Det varierende lydbillede vidner om den alsidighed Svøbsk besidder stadig med stor kærlighed til den danske traditionelle musik. ” Spillemands kredsen, Dorthe Linde Jørgensen, 2021
” …quite diverse tonalities and nuances from the musical palette of folk are featured.” Newfolksounds, Bart Vanoutrive 2021
” På denne cd kan man høre disse fire musikeres talent og teknik i de meget fuldendte kompositioner. Man kan mærke musikernes musikalske baggrund fra det traditionelle repertoire, som de tager med ind i disse nye kompositioner. Deres musik fylder dit hoved på en udfordrende og varm måde… Denne cd vil tage dig langt ud over polarcirklen. ” 5planetes, Gerard Viel 2022
“ Vissa låter ar mera traditionella och dansanta, andra har drag från konstmusiken eller har lånat trubadurvisans drag, men blandingen bliver bra och gör att man fatnar vid skivan og väntar vad som skal komma. Köp denna underbare platta! ¨ Hembygden, Bengt Wittgren 2021
“…straightforward music that makes one happy.”
Muziek Mozaïek Folk & Jazz René Warny (Belgium) 2021,
” Den som ikke er overbevist endnu om kaliberen af denne udgivelse, skal se og lytte til de halvtreds video’er der er at finde med Svøbst Kvartet på youtube. ” Den hollandske?
“Bjergtaget” fra 2013
”Kors hvor er det en fortrinlig udgivelse, der på det smukkeste udfører et imponerende balancenummer mellem tradition og fornyelse. bjergtagetAt Svøbsk er forankret i spillemandstraditionen skal der ikke herske tvivl om, men at de fire inciterende dygtige musikere ikke omgærder den med misforstået respekt betyder, at de formår at sparke live i alt fra klassiske polkaer til et par Grundvig-salmer suppleret med eget materiale, så man ikke kan andet end fryde sig derover. Bare den måde, hvorpå Theis Langlands kan få et harmonium til at svinge på, er billetprisen værd, men alle Svøbsks iltre musikanter forstår vitterligt at tænke uden for boksen; multiinstrumentalisten Jørgen Dickmeiss, trækharmonikabetvingeren Maren Hallberg og den opfindsomme slagstøjsspiller Simon Busk yder alle en ekstraordinær indsats på denne smittende og helt igennem livsbekræftende udgivelse, der uden at gøre det store ud af sig ikke desto mindre udgør et slagkraftigt argument for at tage vores egen roots.tradition langt mere seriøst end vi har for vane. ” Klaus Lynggaard, Information. 2013
“Når man hører Svøbsk Kvartetten og læser, at det hele startede på folkemusikafdelingen på et dansk musik konservatorium, kan man som hollænder kun blive lidt misundelig. Fire musikere som støber traditionel musik i en nutidig form og spiller himmelsk. Man kan ikke undgå at høre deres glæde ved musikken. Maren Hallberg bearbejder fingernemt tangenterne og knapperne på sin harmonika. Hun puster tonerne ustoppeligt og indtrængende ud i verden. Jørgen Dickmeiss lokker både følsomme toner og tremoloer ud af sin violin. Theis Langlands klæder det hele til med beroligende klaverspil, men kan selv også sagtens sætte tempoet op. Simon Busk tilføjer slutteligt percussion, men ikke mere end nødvendigt – ligesom det skal være. Traditionel musik i nutidig form og egne kompositioner i traditionel form blender glidende ind i hinanden. Der er spændende rytmeforandringer og alternative arrangementer men dét, som står ud mest, er modet og kreativiteten. Om det nu er en polka eller en vuggevise, gør ingen forskel. De fire lægger i det hvad de kan, og det er meget. Svøbsk Kvartetten behersker teknikken fuldt ud og alligevel lyder resultatet hverken indstuderet eller sterilt, men dejligt løst. Herligt!” New folk sounds, 2013
”Stor lyd og medrivende intensitet. Der eksperimenteres med melodierne og Svøbsk præsenterer et meget bredt repertoire lige fra den stemningsfulde afslutnings vuggevise, sov sødt barnlille til mere fanden i voldske melodier med hæsblæsende tempo. Der er instrumentalnumre i skøn forening med sangnumre. Der er traditionsmelodier fra Fanø, Læsø og Thy og helt nykomponerede melodier fra Cd’ens egne musikere. Det kendetegnende hele vejen igennem er den store hengivenhed for det, de har med at gøre. Måske deraf titlen, Bjergtaget. Svøbsk fortolker melodierne på deres helt egen måde og samtidig med respekt for traditionen.” Dorthe Linde Jørgensen, Trin og Toner, 2013
“Med elegant sammensat rytme og flydende sounds begejstrede Maren Hallberg og Jørgen Dickmeiss det opstemte publikum, som var helt med. Flydende skønt i ballader, fyrig ved de hurtige dansepassager og episk fejende, når de begge sang med. Hvor andre sart stryger deres violin og guitar, piskede Svøbsk vilde folkedanse ud af deres instrumenter. Løsslupne polkaer og valse fulde af lyst. Den stringens, der langsomt og dynamisk byggede sig op ved denne musikalske optræden, forhøjede virkningen endnu mere. Indimellem rasende hurtigt og så igen fuld af blide følelser, men hele tiden med drivende rytme gav duoen sine forfædres glade og smertefulde erfaringer – pakket ind i toner – videre til publikum.” Rolf-Dieter Diehl, Celleche Zeitung, 2012
”Med elegance, livskraft og nyskabelse fortolker Svøbsk. Musikken på denne cd er særdeles ypperligt udført, og vidner om en sikker optræden.” Le Canard folk 2013
”Svøbsk gør det igen. Det er ikke mange grupper der overlever så længe som Svøbsk og med en sådan popularitet. Måske ligger noget af hemmeligheden i at de forstår at forny sig og alligevel formår at holde fast I traditionerne. Herlig cd.” Stevns lokal radio, 2013
“Svøbsk repræsenterer om nogen den folkelige danske musiktradition.” Arbejderen, 2013
“Flair for det nye og kærlighed til det gamle. Highly recommended!” Cd Roots, 2013
”Flere numre – som eksempelvis ”De små sorte” er det stort set umuligt at lytte til uden at komme til at spjætte med arme og ben – og blive en anelse bjergtaget over violinens formåen.” Flensborg avis, 2013
”Empatiske og brillant spil.” Bernd Kunzer, Folker 2013
“En klang af tidløshed” fra 2009
” (Thumbs Up) a flowing, well varied set of tunes and songs, played and arranged with finely judged lift and sophistication. ” fRoots Nov/ Dec 2009
” A record that’s sure to make the list for Danish folk album of the year. Recommended. ” DirtyLinen, Jan/Feb 2010, Jim Lee
En klang af tidløshed er udvalgt som en af månedens tre CD’er i Juli-udgaven af Le Canard Folk …
” Maren Hallberg og Jørgen Dickmeiss lavede den forrygende “Sig mig” i 2005 og har nu lavet et dusin fortryllende kompositioner, snart med en blød, sart magisk karakter og snart kraftigt rytmiserede melodier i et tilpas langsomt tempo. En rækkke udefinerbare melodier som bølger og vugger dig længselsfuldt. Dickmeiss og Hallberg er meget udtryksfulde og klaver og percussion komplementerer dem på fornem vis. “Le Canard Folk, Juli 2009, Marc Baudain, Belgien
” Mine herskaber må helst lade jer selv forføres og drage ud på denne eventyrlige rejse. Musikken er skøn, fortællingen er malet med lydene af harmonika, violin og flygel, mandolin, bratsch og stemmen – også selvom at den sidste bruges meget sparsomt, som et specielt ekstra smagsstof. Og selvfølgeligt perkussionen. Angående sang, er det ellevte nummer i samlingen en enestående perle der omhandler jalousi og ulykkelig kærlighed – et ægte folkelig ballade. Musikken er rolig og balanceret – også selvom der ind imellem bliver spillet med nærmest sigøjneragtigt temperament. Der er mange skarpt opridsede rytmiske motiver og dansefigurer, men jeg må nok anerkende at pladen fanger mig mest med sin nostalgi. Måske er dette den danske “soudade” Det rolige spil, en forbindelse til de musikalske og ikke-musikalske værdier, der andre steder føles nu arkaiske og umoderne. Musikken der skynder sig ingen steder – i ordets bedste betydning en musik der følger med en – for jeg ville sådan ønske mig sådan en kompagnon; følsom og klog, og ikke en dum en, der blot frarøver mig stilheden. ” Polskie radio.pl/blogi, Wojciech Ossowski, februar 2010
” Maren Hallberg og Jørgen Dickmeiss afsøger tidløsheden på flot nyt album. Tempo- og pulsvariationerne er bredere end hos de fleste folkemusikere. Det er sjældent, at danske folkemusikere tør give sig så god tid og dvæle så længe på både velklang og dissonanser, som Svøbsk gør det her. ” Rootszone, Juni 2009, Michael Sommer
” Poesiens klare kilde…. Dickmeiss og Hallberg har selv skrevet musikken, og deres force er den poetiske og lyrisk fortællende melodi – dét sprog kán de. Begge er fine instrumentalister, og især er jeg betaget af Hallbergs stærkt billeddannende harmonikaspil. ” Fyens Stiftidende, Maj 2009, Poul Lendal.
” Stemningsfyldt, besindigt og melankolsk og med inspiration fra den store verden. Sådan er den anden cd fra Svøbsk. Deres dejlige musik passer perfekt til en aften på de små spillesteder, som de seneste år er skudt op overalt i landet. ” Jyske vestkyst, Steen Rasmussen.
“Sig mig” fra 2005
” Dickmeiss’ smidige stemme har en indtagende varme og hans violinspil er levende og udtryksfuldt. Hallbergs harmonika spiller lige op med violinen som oftest er lead instrumentet, men hun indtager scenen i nogle af de langsommere stykker. Endnu et fint eksempel på den dybde og originalitet som er varemærket for den nye danske folkemusikscene. ” Dirty Linen, JLe, November 2005, USA
” Kærlighed og dyb indlevelse.” Arbejderen, Helge Knudsen, August 2005
” Dickmeiss viser sig som en af de sjældne danske sangere med noget på hjerte. ” Folk & Musik, Steen Dahl, August 2005
” Dickmeiss er en violinist uden for al sammenligning.” Le Canard Folk, August 2005, M. Bauduin, Belgien.
#####§ ” Maren og Jørgen supplerer hinanden på det mest fortræffelige. Den musikalske oplagthed og den teknisk baggrund er umiskendelig i orden…” Fyens Stiftidende, Juni 2005, Aksel Brahe
” Det sensitive omsættes i et stærkt personligt udspil, som får før og nu til at løbe sammen i et udtryk, som er fuldstændig og aldeles svøbskt. Sådan!! ” Carl Erik Lundgaard – musiker og underviser, Maj 2005
” Lyden er nogen gange rå og kantet – andre gange elegant og flydende – og det er spillet med sjæl og dygtighed. Anbefalet. ” CDRoots, August 2005, England
” Den røde tråd i disse dansestykker, ballader og nye kompositioner er en dyb forståelse af den gamle musik kombineret med en levende sans for fornyelse. Storartet drive og rytme! ” Sing out!, MD, November 2005, England
” Sprudlende fynsk duo. En dejlig afvekslende cd, hvor vi når rundt om en stor del af folkemusikkens store spændvidde. Og så spiller de jo forrygende de to. På mange måder er “Sig mig” en dejlig afvekslende brik i det puslespil, som dansk folkemusik heldigvis er i disse år. ” Jydske Vestkysten, Ole Sørensen, September 2005
” En herlig blanding af kontemporære og traditionelle danske intrumentalmelodier blandet med originale fortolkninger af skæmte- og folkeviser. Energisk, levende og med god personlighed i spillet. ” Musikeren, Troels Skjærbæk og Jens Sparrevohn Rønn, Oktober 2005